Laura Quidal

Design graphique

Le type. Règne, crise et critique, Azimuts n°48-49, revue, 2018.

Conception graphique du numéro 48-49 de la revue de recherche en design Azimuts, intitulé Le type. Règne, crise et critique.

Pour ce projet, le parti pris graphique a été d’opter pour une maquette minimaliste, qui fait la part belle aux quatre caractères typographiques choisis : chacun est utilisé individuellement et en alternance pour chaque article, laissant ainsi la typographie porter l’identité du numéro. C’est à cet endroit que le design rejoint le contenu, qui s’intéresse à la notion de type.

Conçu avec Samuel Vermeil.

168 × 244 mm, 312 pages, offset, reliure suisse.
168 × 244 mm, 312 pages, offset, reliure suisse.
168 × 244 mm, 312 pages, offset, reliure suisse.
168 × 244 mm, 312 pages, offset, reliure suisse.
168 × 244 mm, 312 pages, offset, reliure suisse.
168 × 244 mm, 312 pages, offset, reliure suisse.
680 × 1000 mm, impression jet d’encre.

The Type. Reign, Crisis and Criticism, Azimuts n°48-49, journal, 2018.

Design for the 48-49 double issue of the design research journal Azimuts, entitled The type. Reign, crisis and criticism.

For this project, the graphical stance consisted in designing a minimalistic layout, that would give prominence to the four chosen typefaces: each are used individually and in turns for each article, letting typography take on the issue’s identity. By these means, the book design meets its content, that focuses on the notion of type.

Designed with Samuel Vermeil.

168 × 244 mm, 312 pages, offset printing, Swiss binding.
168 × 244 mm, 312 pages, offset printing, Swiss binding.
168 × 244 mm, 312 pages, offset printing, Swiss binding.
168 × 244 mm, 312 pages, offset printing, Swiss binding.
168 × 244 mm, 312 pages, offset printing, Swiss binding.
168 × 244 mm, 312 pages, offset printing, Swiss binding.
680 × 1000 mm, inkjet printing.